blivandebrudsbetraktelser

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

Frisyr dags igen

Av Blivande Brud - 4 april 2011 07:02

Tjo fadderittan!

Kom ju på en sak bara sådär härromdan! Jag har ju två blivande frisörer i släkten :)

Har pratat med Emma och hon ska ha min frisyr som ett projekt i skolan, sen göra ett slutprov på de :) Kan de bli bättre? =)

Sen Maria min kusin ska ja be göra tärnornas frisyrer, fast hon vet inget än :) Tänkte vänta tills efter inbjudan ramlat in :)


Att göra:
(X) Bestämma datum
(X) Bestämma kyrka
(x) Bestämma festlokal
(X) Boka kyrka
( ) Boka festlokal
(X) Bestämma färgtema
(X) Lägga upp en budget
(X) Bestämma antalet gäster
( ) Fixa inbjudningskort (håller på)
( ) Fixa festprogram (håller på)
(X) Bestämma meny
(x) Boka catering
(X) Prova och köpa brudklänning
( ) Inhandla alkohol - pappa ska göra
( ) Boka fotograf
( x) Boka frisör ( en av två tillfrågad)
( ) Boka sminkös
( ) Boka manikyr
( ) Tillfråga värdparet
( ) Beställa tårta
( ) Köpa ring
( ) Beställa brudbukett
( ) Skicka inbjudningskort
(x) Köpa skor
(x) Köpa underkläder
(x) Boka bröllopssvit
( ) Ansöka om efternamnsbyte 13 april tidigast
( ) Söka hindersprövning 13 april tidigast
(x) Göra bordsplacering
(x) Göra placeringskort
( ) Beställa bröllopsannons till tidningen
(x) Boka band - EightBalls
(x) Boka solist kyrkan - Erika as always


Så ja de går ju frammåt som sagt, sakta men säkert! Festlokalen får nog bli granne med svärisarna har dock inte fått det sista klara JAAET av dom än! Dom är i Björnriket en vecka sen igår, Men ja tror inte de ska vara något problem :)


Men det skulle dock kännas riktigt skönt om den bördan kunde släppa från mina axlar :)


Vi har funderat om oxå ang bröllopsnatten, vill man sitta o åka ner till svall på natten? Visst dom har en jäääättefin bröllopsvit, men kanske de är roligare om vi sover här i stan och sedan har en gemensam "brunch" på hotellet dagen efter eller lunch på nån restaurang? Vore ju kanonkul, så man hinner prata lite mer med alla? Vi och vi har väl inte planerat om men jag iaf :) Han jag bor med han är mest bara med på va ja tycker, ber ja han om nåt så händer de en vecka senare, ja vet inte om de är typiskt karlsyndrom? "Jamen vi hinner"


59 dagar kvar till spanienresan som blev bokad igår :)  Tnks to motti! :)

Sen äre 131 dagar kvar till bröllopet <3



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Blivande Brud - 7 maj 2011 06:41

Hindersprövningen ligger på lådan, likaså efternamnsbytet! 3 Månader kvar nästa helg, herregud! Tre månader tills jag blir FRU!! Alla inbjudningar är klara, och ska börja lämnas ut ikväll, dom som går att lämna by hand gör vi så med, sen utsocknes sk...

Av Blivande Brud - 18 april 2011 17:46

12-6 Månader innan     • Datum och ev. Reservdatum• Boka Kyrka• Boka Festlokal -Kolla vad som ingår i priset• Budget - Vad får det kosta / Var kan vi spara• Välj ut: Tärnor / Marsalkar / Bestman / Värdpar• Planera ...

Av Blivande Brud - 9 april 2011 16:25


Jess de går frammåt än :) Fick veta idag att det finns en bröllopssvit här i stan på Stadt de visste ja inte så den ska bokas :) Mailade dom och frågade ang den så får se va dom säger ;)   En tjej vill ha vagnen och hennes syster hämtar den nog...

Av Blivande Brud - 5 april 2011 11:52

Tycker det är lite tråkigt med inlägg utan bilder så nu tänkte jag bomba er lite :) Min frisyr som finaste Emma ska göra :) Min blombukett, köper lösa blommor och binder själv! Tärnorna har mindre kallor & kanske tre stycken, . G  & Bestmänne...

Av Blivande Brud - 1 april 2011 08:04

ännu ett steg i rätt riktning, M hade pratat med D igår och självklart skulle dom spela på bröllopet :) KÄRLEK! Kan de nånsin bli ett bättre bröllop än om EightBalls spelar? De komemr bli en kanonfest!   Nu måste jag börja räkna om oxå, Med tan...

Presentation


Snart 26 årig blivande fru, lättar sitt hjärta & sparar dem för evigt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards