blivandebrudsbetraktelser

Alla inlägg under januari 2011

Av Blivande Brud - 24 januari 2011 06:43

Nån som vet av en bra någolunda billig fotograf i Sundsvalls/Härnösands/Kramfors trakten!?

Skicka gärna tips! Behöver massor med ideer så man kan välja imellan!

(Bild: Google.se)


Har fått tips om 2 redan, den ena fullkomligt älskar jag! Den andra är kanske inte riktigt jag-bilder! Ska kolla upp vad den ena tar. Men de känns som om man måste ta & boka snart så man inte blir utan den där allra bästa! Hmm



Förövrigt så ska jag & b1( brudtärna 1) sätta oss & göra inbjudan idag, Eller ja skissa på den iaf & sen köpa nya patroner till skrivarn för att kunna skriva ut dom! Men jag vill nog nästan få iväg dom snart så inte många hinner boka nånting i sommar, de är ju rätt vanlig tid att sticka iväg! Så nu äre på med ett kol!





Eftersom vi kommer önska oss pengar till bröllopsresan kommer jag att göra en cardbox av runda kartonger, Som ser ut som en tårta! Vit, rosa med lime detaljer!   

(Bild: Google.se)

Likt denna, fast våran kommer vara rund i andra färger men ni förstår tanken iaf :)






Nu ska vi klä oss ja & barnen, det blir drakborgen idag med t1 & hennes barn!

förövrigt så längtar jag efter t2 som är far away!

Av Blivande Brud - 23 januari 2011 09:31

Platsen för festen kommer vara en Loge, vilken vet vi inte än! Men Jag är inne på en som ligger typ 200 m från kyrkan, dock är den inte urstädad! Sen finns de en till typ nån km från kyrkan som vi inte tittat på än, Som kan vara nåt! Den hyrs ut till såna ändamål så den bör ju passa? sen finns de en på min m2b hemmarne, dock lite liten och ja vet itne...Men ja vi ska kolla runt iaf. snarast!


(Bild: Google.se)

Lakan Elle i vårt fall kommer de bli vit markduk upphängd i taket för att få lite feeling!




 

(Bild:google.se)

Ev såna här skyltar efter vägen, lite roligt!

        

(Bild:Google.se)

Sån här menytavla ska G få bygga! Där kvällens meny står och kanske nån till där mer info står med!



Av Blivande Brud - 23 januari 2011 09:28

(bild:google.se)


Caketoppern längst ner till höger, Det är den vi valt!

Haha en liten hint om oss kanske, Näe! Men den var rolig och eftersom resten av bröllopet inte kommer vara så traditionellt så vill vi skojja tillde här med!


Btw, så blev de värsta fyndet.Kollade på den på nätet, 399:-

hittade den av en slump på fyndlagret för 10:- FYYYYYND!


Tårtan föresten, har kollat runt lite, Ica maxi tar 40:- /bit, en bekant 35:-/bit så jag vet inte,vet inte ens hur ja vill att den ska se ut än.. Nånting måste hittas på!

Av Blivande Brud - 23 januari 2011 09:26

Tänkte det kan vara bra med en förklaring på:
"Något gammalt, något nytt, något lånat, något blått".


Det gamla för att påminna om det som varit,
Något nytt som symbol fördet nya hon kliver in i,
Något lånat för att behålla vänner och
något blått som symbol för hoppet.

Silvermyntet symboliserar rikedom, inte bara ekonomisk utan även lycka och glädje.
Det mest vanliga är att ha den i skon, sex pence in your sho.
Men jag har fått reda på att förr i tiden hade man den insydd i fållen på klänningen

Mina tankar kring hur de ska se ut

Något Nytt: Smyckena, klänningen, skorna, underkläderna etc etc allt är nästan nytt
Något gammalt: Hade tänkt mig på nåt med mormors gamla smycken, göra en egen fotlänk eller liknande med nåt av hennes berlocker
Något lånat: Dit har jag inte kommit än - jag vet faktiskt inte riktigt än vad jag ska ha...
Något blått: Jag är fortfarande inne på att skriva I´do under skorna med blå pärlor så de får bli så.

Av Blivande Brud - 23 januari 2011 09:18

Såhär sla de iaf se ut på honörsbordet! Älskar hur de ser ut! Ska ta med denna bild till bomsteraffärer & kolla vad kostnade blir för 2 såna buketter, en till varje sida av bordet!

 

(bild:google.se)


Sedan brudbuketten, var först inne på en droppformad, men ju mer ag tänker blir ja kär en sån med kallorna typ. Enkel bukett! Men hur gör man med brudgummen & bestmannens corsage? de blir ju liksom ingenting , och brudtärnornas bukette blir inte de konstigt? Hmm tåls o fundera på!

       

(Bilder: google.se) 


På borden ska de ligga murgröna, fejk dock! Men guuud så fint de kommer bli :)



Av Blivande Brud - 23 januari 2011 09:10

          

(Alla Bilder: google.se)


Håret som sagt är ettstort frågetecken! Jag ska förgahåret silver grått iaf & läggai löshår så de blir riktigt långt! :) Det är de ja vet, sen finns de så många olika fina frisyrer! Får testa oss fram, Har vare hos ena tärnan och provgjort en iaf :) Blir nog bra till slut :)

Av Blivande Brud - 23 januari 2011 08:55
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Blivande Brud - 23 januari 2011 08:40
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation


Snart 26 årig blivande fru, lättar sitt hjärta & sparar dem för evigt!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards